tisdag 29 april 2008

Ja, nu har jag ändrat inriktning...men fått med mig flera pedagoger och det är jättekul. Vad har jag gjort? Jo för mina pedagoger i 6-årsverksamheten har jag visat och pratat om den toppenbra workshopen med Lasse Sten. Det blev genast napp av en förskoleklass, som ska jobba med det temat! Pedagogerna tyckte Google Earth och Photo story var toppenredskap!
För flera av mina kolleger har jag visat på wikispaces och att göra en egen voki.
För elever som behöver extra hjälpmedel i år 5 har jag visat på power point presentationen av "en vandring bland lärresurser på nätet" och lärarna hittade övningar och presentationer på arbeten/teman på länkar, som de ska använda både i klassen och på enskilda elever.
Vad jag ser att jag hitintill bidragit med på min skola och lärt mig själv, är vidden av hjälpmedel/verktyg som finns på nätet, spännande länkar och att det är roligt och inspirerande att jobba med IT .

1 kommentar:

Madeleine sa...

Hej Renate
Jag blev också jätteinspirerad av Lasses workshop.
Jag tänkte göra en resa tillsammans med mina elever i höst. Vi skänker pengar till ett skolprojekt i Angola så dit reser vi.
Det ska bli jättespännade jag längtar redan.
hej